موزه هنر، معماری و تکنولوژی مات نامزد جایزه" میس ون روهه"



موزه هنر، معماری و تکنولوژی مات در سال ۲۰۱۷ یکی از کاندیداهای لیست نهایی جایزه" میس ون روهه" در کنار رودخانه تاقوس لیسبون درکشور پرتغال انجام شده است. ساختمان این موزه با بررسی همگرایی سه زمینه متفاوت ساختمانی قدرتمند، حساس و آمیخته شده با محیط اسکله، با خطوط معمـاری سیال و پیچیده طراحی شده است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، این موزه توسط گروه معماری AL_A طراحی شده است و ساختمان در مساحتی بیش از 7 هزار متر مربع شامل فضاهای آموزشی برای برگزاری کلاس‌های هنری، فضاهای ورزشی و عمومی و گالری‌های هنری است.

ساختمان موزه هنر، معماری و تکنولوژی مات به‌گونه‌ای طراحی شده است که علاوه بر ایجاد چشم‌اندازی زیبا رو به رودخانه و شهر لیسبون با دید میدانی وسیع، مسیری برای حرکت، تجمع و گذراندن اوقات فراغت رهگذران بر روی خود جای‌داده است. همچنین راه‌پله بزرگ سفید در کنار ساختمان سفید مـوزه یک پلت فرم باز عمومی را در این مکان ایجاد کرده است.

طراحی داخلی موزه هنر، معماری و تکنولوژی به‌صورت گالری‌های مدور انجام‌شده و در آن کمتر شاهد فضاهای مدولار مربعی شکل هستیم. همچنین در این فضاها از رنگ سفید به‌عنوان رنگ اصلی و رنگ سیاه به‌عنوان مکمل استفاده‌شده است.


logo-samandehi